SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número36Competencia informacional y brecha digital: preguntas y problemas emergentes derivados de investigaciónMemoria de archivo / memoria digital: reflexiones sobre los archivos pedagógicos en la perspectiva digital índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Nómadas

versión impresa ISSN 0121-7550

Resumen

PARRA MOSQUERA, Carlos Andrés. TIC, Knowledge, education and technological skills in teacher training. Nómadas [online]. 2012, n.36, pp.145-159. ISSN 0121-7550.

A historical approach to information technology and communication in the educational and pedagogical field in Colombia, allows recognizing certain changes in the senses given to knowledge, and in the ways and places in which it is manufactured and circulates. In this perspective, we present schematic results of a research, as well as a specific case referred to a national proposal on technological skills and professional training for teachers. We conclude with a critic toward the dominant model of understanding the relationships between knowledge, TIC and education.

Palabras clave : TIC; education; technological skills; teacher training; historical perspective of TIC.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )