SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número41Mercado, opinión pública y sociología en ArgentinaFormación política en el tiempo presente: ecologías violentas y pedagogía de la memoria índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Nómadas

versión impresa ISSN 0121-7550

Resumen

DE CARVALHO, José Jorge  y  FLOREZ FLOREZ, Juliana. Knowledge encounter: a project to de-colonize the eurocentric university knowledge. Nómadas [online]. 2014, n.41, pp.131-147. ISSN 0121-7550.

The article presents the Knowledge Encounter Project, a transdisciplinary, theoretical-political intervention, aimed to de-colonize the knowledge model imparted at Latin American and Caribbean universities. One of the characteristics of coloniality in the region has been to consolidate academic institutions that work as an imitation of universities created in Europe in the 19 Century. The project attempts to integrate different pedagogic elements in an epistemically diverse space, rooted in local ancestral wisdom.

Palabras clave : Knowledge Encounter; de-coloniality; University; social science; ancestral wisdom; wise people.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )