SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número41Formación política en el tiempo presente: ecologías violentas y pedagogía de la memoriaResignificaciones, prácticas y políticas queer en América Latina: otra agenda de cambio social índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Nómadas

versión impresa ISSN 0121-7550

Resumen

APONTE OTALVARO, Jorge Enrique; MENDOZA ROMERO, Nydia Constanza  y  RODRIGUEZ AVILA, Sandra Patricia. Movements, social organizations, and collective actions in teacher formation. Nómadas [online]. 2014, n.41, pp.167-183. ISSN 0121-7550.

The article presents an experience in teacher formation, based on the analysis of thematically related graduate dissertations: movements, social organizations and collective actions. It attempts to illustrate the relationship between the University and the communities where pedagogic practices are being carried out, as well as characterize the contribution these dissertations provide to the debates about memory, political formation and social sciences. It argues that teacher formation transcends educational reforms and standardized examination which eludes an ethical commitment with the demands of society.

Palabras clave : teacher formation; social sciences; formation and teaching; school, social organizations; memory.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )