SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número44El orden de género en la educación superior: una aproximación interdisciplinaria¿Por qué se requieren políticas de equidad de género en la educación superior? índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Nómadas

versión impresa ISSN 0121-7550

Resumen

RUEDA ORTIZ, Rocío  y  RIOS GARCIA, Mónica. Doctorate studies in social sciences: epistemologies and policies of inclusion. Nómadas [online]. 2016, n.44, pp.45-63. ISSN 0121-7550.

This article analyzes doctoral studies in social sciences and policies of higher education in Latin America. The most representantive indings are the tensions between policies which appeal to inclusion as the recognition of diversity amid policies of competitiveness and eficiency, as well as the rhetoric of interdisciplinarity and transdisciplinarity among disciplinary models. It concludes by stating the need for social sciences which examine their own position and "normalities," and that establish dialogues with other sciences and participants as a pathway towards democratization and social inclusion.

Palabras clave : doctorate studies; critical social sciences; education policies; inclusion; epistemology; interdisciplinarity.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )