SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número44¿Por qué se requieren políticas de equidad de género en la educación superior?La tercera década: Ley de Educación Superior y el legado del Banco Mundial índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Nómadas

versión impresa ISSN 0121-7550

Resumen

DOMINGUEZ, María Isabel. Higher education in Cuba and social inclusion of youths. Nómadas [online]. 2016, n.44, pp.85-103. ISSN 0121-7550.

This article defines five stages within higher education in Cuba from 1960 to 2015 and also analysizes the effects of each stage on the social inclusion of youths from an intersectional perspective which takes into account the social origin, gender and skin color. The findings indicate tensions of the process and signal the challenges involved regarding the changes that have occurred in the last five years and the new proposals for the (re)production of inequalities.

Palabras clave : higher education; youths; intersectionality; inequalities; inclusion public policies.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )