SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número44Educación superior en Cuba e inclusión social de las juventudesLa creciente exclusión de las mujeres de la Universidad Nacional de Colombia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Nómadas

versión impresa ISSN 0121-7550

Resumen

ETCHICHURY, Horacio Javier. The third decade: the Higher Education Law and the legacy of the World Bank. Nómadas [online]. 2016, n.44, pp.105-121. ISSN 0121-7550.

This article reviews the changes introduced with the enactment of the Law on Higher Education (LES) in Argentina in 1995 and links the changes with the Higher Education Reform and the World Bank Ideology. It examines the legacy that the World Bank possessed in 2005, through the following: the culture of assesment, the production of statistical information and the introduction of competitive processes. The article further examines the aspects of that legacy which operated from 2005 to 2015. Finally, the text proposes to create a critical analysis of the higher education model from a human rights perspective.

Palabras clave : Higher Education Law; Human Rights; World Bank; constitutional law; right to education; university.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )