SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número44La creciente exclusión de las mujeres de la Universidad Nacional de ColombiaTransformaciones universitarias y cupos en Ecuador: entre equidad, meritocracia y desarrollo índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Nómadas

versión impresa ISSN 0121-7550

Resumen

CASTILLO GUZMAN, Elizabeth  y  CAICEDO ORTIZ, José Antonio. Interculturality and cognitive justice in colombian universities. Nómadas [online]. 2016, n.44, pp.147-165. ISSN 0121-7550.

The article proposes some components for discussion regarding knowledge policies found in Colombian higher education and its relationship to the visible presence of "ethnic" university students. The analysis focuses on the limitations of knowledge policies regarding the demands of visibility and dignification demanded by both indigenous peoples and Afro-Colombians in their current discussion regarding higher education. It concludes by stating that until decolonization occurs at a university level, universities will fail to learn from the various epistemic experiences pertaining to decolonization.

Palabras clave : higher education; ethnic multiculturality; interculturality; policies of knowledge.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )