SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número49Cuerpo se escribe con p: presencia, palabra y pensamiento en la escuela rural de hoyInfancias y tecnologías en Argentina: interacciones y vínculos intergeneracionales índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Nómadas

versión impresa ISSN 0121-7550

Resumen

GARCIA MENDOZA, Lorena Yazmín. In selfie mode: reflections on the power of selfies. Nómadas [online]. 2018, n.49, pp.103-119. ISSN 0121-7550.  https://doi.org/10.30578/nomadas.n49a6.

The document proposes a reflection on the educational possibilities offered through the selfie format, taking into consideration, specifically, what can be contributed to the construction of a critical view against the subsidiary and uncritical use of images. This reflection is approached based on the findings of an ongoing research on knowledge and experiences carried out among a group of young Mexican high school students when they take a selfie. The article shows various possibilities of selfies, questioning the stigma associated with vanity or what is purely instinctual.

Palabras clave : selfie; young people; middle education; pedagogy of the image.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )