SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número49Propuesta pedagógica para la participación infantil en la gestión ambiental urbanaWalter Hernández: aproximación dialógica a la música y la radio comunitaria índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Nómadas

versión impresa ISSN 0121-7550

Resumen

GRUPO DE INVESTIGACION MALOKA. Approaching the borders between museum and school as edu-communicative scenarios. Nómadas [online]. 2018, n.49, pp.173-187. ISSN 0121-7550.  https://doi.org/10.30578/nomadas.n49a10.

This article shares the results and reflections on the research process performed by Maloka regarding of the implementation of the policy that extends the school shift in public schools in Bogotá. Based on ethnographic observations, focus groups and interviews with the participants, the text concludes that the communication and education process about science and technology can be understood as a social practice of knowledge exchange among heterogeneous participants whose intention is to promote transformations within their specific settings.

Palabras clave : non-formal educational settings; Maloka; science museum; science education; communication; culture.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )