SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.56Navegar la universidad neoliberalizada: prácticas de adaptación y de queja de profesoras titularesEducación superior, discapacidades y pandemia. Reflexiones desde Ecuador índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Nómadas

versión impresa ISSN 0121-7550versión On-line ISSN 2539-4762

Resumen

FUENTES VASQUEZ, Lya Yaneth. Feges: Opportunities and Challenges Towards Gender Equity in Higher Education in Colombia. Nómadas [online]. 2022, vol.56, pp.111-129.  Epub 14-Abr-2023. ISSN 0121-7550.  https://doi.org/10.30578/nomadas.n56a6.

Based on the experience, the documentary review and the systematization of the information, within the framework of the project Strengthening Gender Equity in Higher Education (Feges), the purpose of this article is to make a descriptive account and a critical reflection on the policies of equity, equality and inclusion formulated in recent years in some Colombian universities, the factors that favor their design and implementation and, finally, the difficulties and challenges faced by the institutionalization and effective appropriation of the equity of gender and inclusion in universities in the country.

Palabras clave : gender equity; higher education; educational policies; equal opportunity; gender violence; Feges.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )