SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.56Educación superior, discapacidades y pandemia. Reflexiones desde EcuadorEducación superior en el contexto de la digitalización: retos, tensiones y posibilidades pedagógicas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Nómadas

versión impresa ISSN 0121-7550versión On-line ISSN 2539-4762

Resumen

LOPEZ SANCHEZ, Oliva; GONZALEZ CARRADA, Edith  y  VILLEDA SANCHEZ, Marco Antonio. Socio-Emotional Experiences of University Students in the Face of Virtual Education Due to Covid-19. Nómadas [online]. 2022, vol.56, pp.153-171.  Epub 14-Abr-2023. ISSN 0121-7550.  https://doi.org/10.30578/nomadas.n56a8.

The article analyzes and compares the socio-emotional experience of university students from Mexico and Peru in the face of migration to remote emergency education due to Covid-19. This is an exploratory-descriptive-comparative quantitative study with two independent purposive samples. Based on the results, it is shown that socio-emotional affectations reflect and prolong the unequal social structures that condition the university community in Latin America.

Palabras clave : socio-emotional experiences; emergency remote education; university students; Covid-19; Mexico; Peru.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )