SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.56El sol que abraza el porvenir: un homenaje a Marco Raúl MejíaLa alimentación escolar, una aproximación desde el currículo: revisión sistemática índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Nómadas

versión impresa ISSN 0121-7550versión On-line ISSN 2539-4762

Resumen

MARTINEZ SALCEDO, Diana Paola. Project-Based Learning (PBL), an Interdisciplinary Methodological Strategy. Nómadas [online]. 2022, vol.56, pp.295-304.  Epub 16-Abr-2023. ISSN 0121-7550.  https://doi.org/10.30578/nomadas.n56a15.

The purpose of the article is to analyze the relevance of interdisciplinarity in the understanding of natural science concepts, based on the use of the project-based learning methodological strategy (PBL). A qualitative methodology focused on the case study is used, in development of which the information was gathered from the analysis of three degree works of six teachers in training who participated in the pedagogical practice course. It is concluded that PBL is an active methodology used as an interdisciplinary teaching resource, in order to strengthen teacher training programs and the design of new curricula.

Palabras clave : project-based learning; interdisciplinarity; teacher training; pedagogical practice; natural sciences.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )