SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número24Los orígenes del impuesto directo y progresivo en América LatinaLa idea de ciudadanía en las constituciones antioqueñas de 1812 y 1815 índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Historia y Sociedad

versión impresa ISSN 0121-8417

Resumen

RIOS BELTRAN, Rafael. New education and pedagogical knowledge in Colombia: appropriation, modernity and teaching methods. First half of the 20th Century. Hist. Soc. [online]. 2013, n.24, pp.79-107. ISSN 0121-8417.

New Education is a proposal of pedagogic nature throughout Latin America as a whole, which had a diverse influence on education in its different countries. In Colombia, New Education meant openness to the process of appropriation of modern knowledge. In this sense, the article develops some thoughts on this pedagogical tendency during the first half of the 20th Century, in order to make visible, from a historical perspective, the transformations of science's teaching methods and of the existing wisdom on the Colombian pedagogy knowledge.

Palabras clave : New Education; appropriation; modernity; teaching method; history of teaching; pedagogic knowledge.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )