SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número30La autoficción: simulacro de teoría o desfiguraciones de un géneroGuiño, ambigüedad e incertidumbre: claves de lectura y efectos estéticos del pacto ambiguo índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


La Palabra

versión impresa ISSN 0121-8530

Resumen

DOMINGUEZ TORRES, Mario Alberto. The Mirror in La Rambla paralela [My Parallel Deaths] (2002) by Fernando Vallejo. La Palabra [online]. 2017, n.30, pp.53-68. ISSN 0121-8530.  https://doi.org/10.19053/01218530.n30.2017.6208.

The novels of the Colombian author Fernando Vallejo (1942) are auto-fictional proposals written in the first person and from a place of exile. Within them, La Rambla paralela (2002) stands out for being a novel in which the traditional first person narrator of Vallejo, creates a biographer who writes, from the third person, about the trip to Barcelona and the death of the narrator. The aim of this article is to evaluate how the unfolding of the narrator-author in the figure of the biographer allows the first to make the novel into a mirror through which he evaluates his stylistic attributes.

Palabras clave : Fernando Vallejo, La rambla paralela [My Parallel Deaths], Autofiction, Metafiction, Narcissistic narrative, Specular narrative.

        · resumen en Español | Francés     · texto en Español     · Español ( pdf )