SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número35Procesamiento de la literatura y política: la España de la Guerra Civil vista desde El Laberinto Mágico de Max AubAnálisis de los catálogos de las editoriales independientes bogotanas y cordobesas, enfocadas en la edición infantil y juvenil 2012-2017 índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


La Palabra

versión impresa ISSN 0121-8530

Resumen

SILVA-TORRES, Xiomara. Wordless Writing: Photography in Mario Bellatin's Los fantasmas del masajista. La Palabra [online]. 2019, n.35, pp.29-39. ISSN 0121-8530.  http://dx.doi.org/10.19053/01218530.n35.2019.8846.

This paper reflects on the visual stimuli present in the work of the Peruvian/Mexican writer Mario Bellatin, specifically in the direct incorporation of photographs in Los fantasmas del masajista (2009). In this way, four conceptual axes are proposed that seek to illustrate the meaning of the inclusion of this element in the text, as well as the analysis of the photographic archive that, at first sight, seem to have an obvious continuity with the story, but that many times rather puzzle and produce a derisory effect. Finally, interdisciplinarity is considered as a procedure that, far from favoring referentiality in the work, arouses a series of doubts in the reader, an effect that is directly related to the artistic proposal of this writer.

Palabras clave : Mario Bellatin; photography; interdisciplinarity; procedure; referential illusion.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )