SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número34Hacia la arbitrabilidad como regla general en el sistema contractual colombiano: Elementos de análisisAproximación al pensamiento de Nicolás Gómez Dávila sobre los derechos fundamentales: Revisión de su obra De Iure índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista de Derecho

versión impresa ISSN 0121-8697versión On-line ISSN 2145-9355

Resumen

GARCIA, Fernando; BERNAL, Diana R.  y  MORENO, Anyela. Social representations of protected Human Rights by International Humanitarian Law students of los Libertadores University. Rev. Derecho [online]. 2010, n.34, pp.207-238. ISSN 0121-8697.

This article reports the final results of the research project about "Social representations of Human Rights protected by International humanitarian Law in students of the Fundación Universitaria Los Libertadores", a qualitative study that uses the techniques of semantic differential and focus group. It allows to identify the recognition of IHL as an ideal guarantor for protecting human dignity in a situation of armed conflict, although not recognized as a considerable force, and this not only because of the impunity that follows its violations by different actors, but specially because many students have a broad understanding of what is an armed conflict, by extending this concept to problems of public order and delincuency. From these findings recommendations are made to the Fundación Universitaria Los Libertadores to strengthen literacy in IHL and Human Rights making them cross-cutting in their curricula.

Palabras clave : Social representations; Human Rights; International Humanitarian Law; semantic differential; focus group.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons