SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número31Sistematización de la experiencia Reconocimiento de los derechos humanos del adulto mayor en dos familias residentes en Cali y Valledupar (Colombia)Sistematización de una estrategia de educación informal implementada en personas privadas de la libertad en el establecimiento penitenciario de mediana seguridad y carcelario de Barranquilla, Colombia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Prospectiva

versión impresa ISSN 0122-1213versión On-line ISSN 2389-993X

Resumen

CORREDOR-SOTELO, Yeimmy Stephania  y  FUERTES-FUERTES, Juliana. Transformative Memory as a Strategy of Professional Intervention in Processes of Social Reconciliation: Comprehension from the Perspectives of Peasant Women, Ex-combatants and Youth in Manizales, Colombia. Prospectiva [online]. 2021, n.31, pp.221-240.  Epub 01-Ene-2021. ISSN 0122-1213.  https://doi.org/10.25100/prts.v0i31.10546.

This text is a reflective approach to recognize how Transformative Memory acts in the midst of Social Reconciliation processes, involving ethical and political elements that manifest themselves under professional intervention in a context fractured by the armed conflict.

Through this reflection, the aim is to reveal the different dimensions necessary to build processes of Social Reconciliation in conjunction with state accompaniment that promotes the truth, justice, reparation and non-repetition of violent acts. The reflection finally discusses some considerations related to the role of a Social Worker in such scenarios.

Palabras clave : Transformative memory; Social reconciliation; Social intervention; Survivors of the armed conflict; Young people.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )