SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 issue2Memory, resistance and the non-violent transforming power of the indigenous peoples in the Colombian and Peruvian AmazonNine (preliminary) lessons learnt from the Arab revolts to the Social movements author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Papel Politico

Print version ISSN 0122-4409

Abstract

MARQUEZ RESTREPO, Martha Lucía. La Representación de Hugo Chávez en la Revista Memorias de Venezuela (2008-2012). Pap.polit. [online]. 2014, vol.19, n.2, pp.527-560. ISSN 0122-4409.  https://doi.org/10.11144/Javeriana.PAPO19-2.rhcr.

Enmarcado en la disputa suscitada en Venezuela entre los historiadores de la Academia Nacional de Historia y los del Centro Nacional de Historia creado por el gobierno de Hugo Chávez en 2007, este artículo indaga sobre la forma como se representa el poder, en particular el Presidente Hugo Chávez, en 24 revistas de la serie Memorias de Venezuela. El análisis se apoya en la teoría sobre la representación de Louis Marin y de Roger Chartier, así como en las formas de dominación de Max Weber. Como metodología se usa el análisis estructural de contenidos.

Keywords : Venezuela; Hugo Chávez; Centro Nacional de Historia; legitimidad; representación del poder.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )