SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número13EL PROFESOR UNIVERSITARIO DE AMÉRICA LATINA: HACIA UNA RESPONSABILIDAD ÉTICA, CIENTÍFICA y SOCIALEL PAPEL DE LA ESCUELA EN LA CONSTRUCCIÓN DE LA NACIONALIDAD EN COLOMBIA: UNA APROXIMACIÓN A LA ESCUELA ELEMENTAL, 1900-1930 índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Historia de la Educación Latinoamericana

versión impresa ISSN 0122-7238

Resumen

VERA DE FLACHS, María Cristina. JESUITS PROFESSORS' PROTAGONISM WITH THEIR EDUCATIONAL PROPOSAL CARRIED OUT AT CORDOBA DEL TUCUMAN UNIVERSITY IN THE 17 TH CENTURY. Rev.hist.educ.latinoam. [online]. 2009, n.13, pp.189-212. ISSN 0122-7238.

In this article, the performance of the first Jesuits professors of the Universidad de Córdoba del Tucumán during 17th century is rescued, inasmuch as, they with their ideals, utopias, academic ordering and ways to transmit their knowledge, were fundamental protagonists in the educational process of American youth. Trough their chairs, they dictated, they fulfilled the mandate of the Ratio and thought, and the values of the Order that became an alive example of that pedagogy that they tried to form men in science and religion.

Palabras clave : Jesuits; Universidad de Córdoba; Professors; teaching; catechizing.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )