SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número17LA INTERNACIONALIZACIÓN DEL MAGISTERIO AMERICANO: PROPUESTAS EDUCATIVAS Y TENSIONES POLÍTICASANTONIO CASO, EDUCADOR UNIVERSITARIO índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Historia de la Educación Latinoamericana

versión impresa ISSN 0122-7238

Resumen

SOUTHWELL, Myriam  y  ARATA, Nicolás. SAUL TABORDA: DISCUSSION ON THE CRISIS, THE BEAUTY AND THE REFORMISM (1885-1944). Rev.hist.educ.latinoam. [online]. 2011, vol.13, n.17, pp.263-283. ISSN 0122-7238.

This article is a result from a research project about "Sentimental education: school aesthetics during the 1900-1950 in Argentina" founded by Agencia Nacional para la Ciencia y la Tecnología (ANPCyT) and it was developed in three argentinian universities (Buenos Aires, La Plata and Rosario). The main purpose is to analyze pedagogical thought of Saúl Taborda, who was an active intellectual from university reformism movement -widely aknowledged in Latin America- and who developed renewal challenges in schools. Three dimensions will be crucial in order to sumarize Taborda´s ideas: a proposal about comunalism, an emancipatory point of view about young people in school organization and aesthetics as a central formative dimension.

Palabras clave : Journal of Latin American Education History; Saúl Taborda; community; aesthetics.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )