SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número19COMPETENCIAS DIGITALES DEL PROFESORADO Y ALUMNADO EN EL DESARROLLO DE LA DOCENCIA VIRTUAL. EL CASO DE LA UNIVERSIDAD DE LA LAGUNACONVERGENCIA DIGITAL EN LA UNIVERSIDAD COLOMBIANA. DEL SIGLO XX AL XXI índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Historia de la Educación Latinoamericana

versión impresa ISSN 0122-7238

Resumen

VESGA, Luz del Sol  y  VESGA, Juanita del Mar. TEACHERS TOWARDS COMMUNICATION AND INFORMATION TECHNOLLOGIES INTRUTION IN SCHOOL SCENARIO. Rev.hist.educ.latinoam. [online]. 2012, vol.14, n.19, pp.247-263. ISSN 0122-7238.

Research's main approach is based on social highlights on Information and Communication Technologies of elementary school teachers in a school located in a marginal side of urban area at Popayan (Cauca, Colombia). This research is mainly qualitative and is based on fundamental theorical method, taking as starter all experiences and life facts of these teacher's personal daily basis towards introduction and use of new technologies in school contexts, leading into analysis and final digitalization of all stories in which feelings and beliefs built by teachers upon responding settings towards new technologies in scholar field were discovered

Palabras clave : History of Latin American Education Journal; information technologies; teacher; school; education.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )