SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número21LEGISLACIÓN E IMAGINARIOS SOCIALES EN EL ESCALAFÓN Y LOS SALARIOS DE LOS EDUCADORES DE PRIMARIA EN COLOMBIA. 1952-1994EL DISCURSO DE CRISIS DE LA EDUCACIÓN: CRÍTICA AL MODELO DE COMPETENCIAS DESDE LA EPISTEMOLOGÍA DE LA EDUCACIÓN índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Historia de la Educación Latinoamericana

versión impresa ISSN 0122-7238

Resumen

MOLINA BRAVO, José. PUBLIC EDUCATION, UNIVERSITY AUTONOMY AND POLITICAL CHANGE: NOTES FOR THE ANALYSIS OF THE UNIVERSITY MOVEMENT IN CHILE, 2011. Rev.hist.educ.latinoam. [online]. 2013, vol.15, n.21, pp.263-282. ISSN 0122-7238.

The paper proposes topics of an analysis and interpretation of student mobilizations carried out in Chile during 2011, which replaced in the center of the national political debate, the value and the need to strengthen public education, challenging policies and neoliberal reforms developed since 1981 and deepened during the democratic governments of the period 1990-2010. It analyzes from the perspective of the history of education, the main role of the university in both the organizational and political capacity, as in the claims proposed by the university social movement.

Palabras clave : Journal of the History of American Education; public education; university autonomy; academic social movement; university conflict.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )