SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número22INCIDENCIAS DEL PROCESO HISTÓRICO EN EL PROCESO EDUCATIVO ARGENTINOREFORMA, AUTONOMÍA UNIVERSITARIA E INTERÉS NACIONAL: ANÁLISIS DE LA CÁTEDRA DE ECONOMÍA POLÍTICA EN LA UNIVERSIDAD NACIONAL DE COLOMBIA, BOGOTÁ 1933-1938 índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Historia de la Educación Latinoamericana

versión impresa ISSN 0122-7238

Resumen

RODRIGUEZ AGUILAR, María Inés  y  RUFFO, Miguel José. THE CENTENARY AND EDUCATION: THE EPIC OF THE NATIONALITY IN DEBATE. Rev.hist.educ.latinoam. [online]. 2014, vol.16, n.22, pp.85-120. ISSN 0122-7238.

It is presented a synthesis of the narrative of the pedagogical story from 1910, in the context of the celebration of the centenary of the events of May in relation with some themes that constitute the field of education: policy developments and the bureaucratic dynamics, the editorial practices, Protagonists nationalists managements and the alternative of other voices. As editing sources there were official reports and publications (memories and El Monitor Común), and ministerial messages, such as bibliography, texts and articles by specialists in the history of education and cultural studies

Palabras clave : Journal History of the Latin American Education; bureaucratic dynamics; Editorial practice; nationalist texts; other voices.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )