SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número1La calidad periodística en un diario regional: los periodistas, el medio y sus lectoresTeorías y trasfondo de las relaciones públicas internacionales índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Palabra Clave

versión impresa ISSN 0122-8285versión On-line ISSN 2027-534X

Resumen

SABES-TURMO, Fernando. Mass Media for the "Latin Nation" Living in Spain. Palabra Clave [online]. 2009, vol.12, n.1, pp.117-119. ISSN 0122-8285.

The arrival of Latin American immigrants has sparked important changes in Spain's cultural industries, including the mass media. This population represents a percentage of the potential audience the media must take into account. It is viewed uniformly as a Latin nation. Yet, in reality, its countries of origin signal clear distinctions between the different groups. The emergence of mass media directed towards this Latin nation is a constant, and this article analyzes some of the respective projects in the press and radio.

Palabras clave : Immigration; Latin America; mass media; Latin nation; Spain; press and radio.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons