SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número2La autorregulación extrínseca en la empresa periodística.: La experiencia del Grupo 16Mujeres, prensa e invisibilidad: la cuantificación de un olvido índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Palabra Clave

versión impresa ISSN 0122-8285versión On-line ISSN 2027-534X

Resumen

TORREGROSA, Marta  y  GUTIERREZ, Ruth. Knowledge and Power in Communication Professionals: An Approach to the Concept of Authority from the Perspective of the Epistemology of Communication. Palabra Clave [online]. 2009, vol.12, n.2, pp.287-299. ISSN 0122-8285.

It is an accepted truism among society and communication professionals - in all areas of the media - that the latter wield a certain authority through the exercise of their profession. Being part of a profession implies a kind of social and institutional recognition afforded to those who manage a specific knowledge -how for the common good of society. From an epistemological perspective, it is important to consider the assumption that communication professionals do have a specific knowledge: that is, a type of authority over others, and to ask ourselves where its basis lies and how that authority is wielded.

Palabras clave : Authority; knowledge; power; professionals; communication.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons