SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número2Recepción televisiva de la audiencia infantil con características de desplazamiento forzadoDel mass media, la comunicación y el desarrollo: anotaciones críticas sobre economía y medios índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Palabra Clave

versión impresa ISSN 0122-8285versión On-line ISSN 2027-534X

Resumen

DIEGO-GONZALEZ, Patricia  y  HERRERO-SUBIAS, Mónica. The Development of Online Series Produced by End Users: The Case of Video Blog Fiction. Palabra Clave [online]. 2010, vol.13, n.2, pp.325-336. ISSN 0122-8285.

The objective of this article is to analyze the process whereby user-generated content is produced and subsequently shown on television. The commercial possibilities for these products are examined, based on the economics of user-generated content, and their process of creation and development is examined. A brief overview of the origin, production and distribution of online series in Spain is provided by the authors, prior to focusing on the Spanish series Que Vida Mas Triste (What a Sad Life), which originated on the Internet, where the first three seasons were shown. From 2008 to 2010, the commercial network La Sexta carried the series as part of its conventional programming and collected four more seasons.

Palabras clave : Television series; Internet; web series; video blog; user-generated content.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons