SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 issue1The Self-Representation of Andalusian in Web-SeriesAn Approach to Virtual Interaction: The Case of the Badoo Social Network author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Palabra Clave

Print version ISSN 0122-8285On-line version ISSN 2027-534X

Abstract

DEL VALLE-ROJAS, Carlos; NITRIHUAL-VALDEBENITO, Luís  and  MAYORGA-ROJEL, Alberto Javier. Elementos de economía política de la comunicación y la cultura: hacia una definición y operacionalización del mercado de los medios. Palabra Clave [online]. 2012, vol.15, n.1, pp.82-106. ISSN 0122-8285.

El presente trabajo muestra una sistematizada sustentación que permite plantear un marco teórico crítico para repensar la situación actual de los medios de comunicación masivos en su (inter)relación con la sociedad. Esto desde una visión económico-política de la comunicación donde los medios cobran importancia como sistemas generadores de mercancías insertos en industrias culturales.

Keywords : Economía política; industria cultural; concentración mediática.

        · abstract in English | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License