SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 issue2Truths and Production of Subjectivities: A Study of Biblical Womens in Advertising DiscourseThe Phraseology in Women's magazines: The Cases of Para Ti and Women & Co author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Palabra Clave

Print version ISSN 0122-8285

Abstract

PERELLO-OLIVER, Salvador  and  MUELA-MOLINA, Clara. La publicidad radiofónica en España y el perfil socio-demográfico de su audiencia. Palabra Clave [online]. 2012, vol.15, n.2, pp.224-251. ISSN 0122-8285.

El artículo presenta una muestra representativa de 430 spots radiofónicos emitidos, 1.664 teniendo en cuenta las frecuencias de emisión, se les ha caracterizado por el tipo de emisora, la franja horaria y la clase de producto anunciado. Los resultados obtenidos se han proyectado sobre el perfil socio-demográfico de la audiencia radiofónica en España caracterizado por las variables edad, rol y clase social.

Keywords : Radio; publicidad; spot radiofónico; audiencia.

        · abstract in English | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )