SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 issue2The Radio Advertising in Spain and the Socio-Demographic Profile of his AudienceHow to Change the World? Social Movements and Fact author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Palabra Clave

Print version ISSN 0122-8285

Abstract

DILLON, Alfredo. La enunciación en las revistas femeninas: los casos de Para Ti y Mujeres & Compañía. Palabra Clave [online]. 2012, vol.15, n.2, pp.252-279. ISSN 0122-8285.

El objetivo de este escrito es analizar la enunciación en las revistas femeninas argentinas de la década de 1990, tomando dos casos que encarnan proyectos diferentes: uno tradicional (Para Ti) y otro más próximo a algunas ideas feministas (Mujeres & Compañía). El análisis se centra en las modalidades y los pronombres personales, para rastrearlos modos en que se construye la relación entre enunciador y enunciatario.

Keywords : Periodismo; prensa; comunicación de masas; medios de información.

        · abstract in English | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )