SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número2La publicidad radiofónica en España y el perfil socio-demográfico de su audiencia¿Cómo cambiar el mundo? Movimientos sociales y acontecimiento índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Palabra Clave

versión impresa ISSN 0122-8285

Resumen

DILLON, Alfredo. The Phraseology in Women's magazines: The Cases of Para Ti and Women & Co. Palabra Clave [online]. 2012, vol.15, n.2, pp.252-279. ISSN 0122-8285.

The purpose of this paper is to analyze the phraseology adopted by women's magazines in Argentina during the early 1990s, based on two cases that embody different approaches: a traditional one (Para Ti) and a more feminist-oriented approach (Women & Company). The analysis focuses on styles and personal pronouns to track the ways in which the relationship between the speaker and listener is constructed.

Palabras clave : Journalism; press; mass communication; mass media.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )