SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 issue2The Influence of Management Style on the Internal Communication of Organizations: An Application to Advertising AgenciesLegislation and Community Media a Comparative: Analysis of Bolivia and Venezuela author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Palabra Clave

Print version ISSN 0122-8285

Abstract

GOMEZ-BUENO, Javier. La rumorología y el uso de las fuentes de información en los medios de comunicación deportivos en España. Palabra Clave [online]. 2014, vol.17, n.2, pp.456-483. ISSN 0122-8285.

En esta investigación pretendemos dilucidar si se emplea el rumor como elemento noticioso en los medios de comunicación deportivos españoles. Primero estableceremos un marco teórico y después realizaremos un análisis ético de los medios españoles. El uso del rumor es una práctica nociva para el periodismo y se encuentra sancionada en los códigos deontológicos de la profesión periodística.

Keywords : Ética; medios de comunicación; deontología; fuente de información.

        · abstract in English | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )