SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número3"Ahora hago fast food académico": Los estudiantes de la Universidad de Buenos Aires en tiempos de InternetAsociación entre el momento de publicación en las redes sociales y el engagement: estudio de las universidades mexicanas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Palabra Clave

versión impresa ISSN 0122-8285

Resumen

BECKER, Valdecir. Contradictions between Real-time and Consolidated Audience Ratings: A Problem for Live Programming on Brazilian Television. Palabra Clave [online]. 2014, vol.17, n.3, pp.717-748. ISSN 0122-8285.

This article offers a statistical comparison between real-time and consolidated audience ratings measured in São Paulo, Brazil's most important television market. Based on the need for information to make decisions on live programming, the article questions the validity of ratings measured in real time and notes that all real-time information is updated in consolidated ratings. The conclusion is that real-time ratings are not credible for policy decisions on live programming.

Palabras clave : Audience measurement; television programming; Brazilian market.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )