SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número3La investigación en Comunicación ante una encrucijada: de la teoría de los campos a la diseminación y diversidad gnoseológica: Estudio inicial comparado entre España, Brasil y ChileLa crisis nuclear de Corea del Norte: Sky News o Fox News índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Palabra Clave

versión impresa ISSN 0122-8285

Resumen

CARO-GONZALEZ, Francisco J.; GARCIA- GORDILLO, María del Mar  y  BEZUNARTEA-VALENCIA, Ofa. Mixed Research Methods Applied to the Gender Perspective in the Press. Palabra Clave [online]. 2014, vol.17, n.3, pp.828-853. ISSN 0122-8285.

Mixed research methods are becoming more and more frequent in research and management consultancy. Their use is justified because they permit a greater understanding of the phenomena being examined. The purpose of this article is to explain and substantiate a methodology that allows for a holistic response to the question: Why don't women read newspapers? Framed by a multiple case study strategy, this methodology combines a variety of techniques, such as interviews, surveys and content analysis.

Palabras clave : Research methodology; gender studies; case studies; daily newspapers; qualitative research.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )