SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número4Evaluación del ámbito de investigación de la gestión de medios y economía: mirando hacia atrás, mirando hacia adelanteLas industrias informativas: ¿tienen futuro? índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Palabra Clave

versión impresa ISSN 0122-8285

Resumen

WIRTZ, Bernd W.. Business Models, Value Chains and Competencies in Media Markets: A Service System Perspective. Palabra Clave [online]. 2014, vol.17, n.4, pp.1041-1065. ISSN 0122-8285.  https://doi.org/10.5294/pacla.2014.17.4.3.

Business models, value chains and competencies are of paramount importance for the achievement of competitive advantages in media companies. In the field of media management researchers usually discuss these terms generically and isolated from each other. This paper focuses on an integrated management view of business models, value chains and competencies and analyzes these concepts in a media specific management context.

Palabras clave : Media management; value chain; competencies; business models; revenues.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )