SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número3Del mito del Narciso a la selfie: Una arqueología de los cuerpos codificadosProducción y lectura de fan fiction en la comunidad online de la serie Fringe: transmedialidad, competencia y alfabetización mediática índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Palabra Clave

versión impresa ISSN 0122-8285

Resumen

VILLEGAS, Álvaro. The Cinema as Meeting Place and as Distance: Oiga vea, Cali: de película and Agarrando pueblo. Palabra Clave [online]. 2015, vol.18, n.3, pp.701-721. ISSN 0122-8285.  https://doi.org/10.5294/pacla.2015.18.3.4.

This article reflects on three films directed by Colombian filmmakers Luis Ospina and Carlos Mayolo between 1972 and 1978. Through the description of some sequences arises Oiga vea constructs an analogous marginal-film position similar to the popular-marginal position; meanwhile, Cali: de película focuses on how Cali creates culture and community through the momentary departure from the sites of the institutions themselves, and finally in Agarrando pueblo combate the overexposure of the popular. In conclusion, it is noted that these films constitute a meeting of sensibilities and senses that are not predetermined.

Palabras clave : Colombia; cinema; politics; mass culture.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )