SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número4Reconfiguración y remediación de los medios sociales como medios alternativos: explorando la ecología de los medios digitales de los jóvenes activistas en El SalvadorPeriodismo de sensores: dificultades y posibilidades índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Palabra Clave

versión impresa ISSN 0122-8285

Resumen

MITCHELSTEIN, Eugenia; BOCZKOWSKI, Pablo J.; WAGNER, Celeste  y  LEIVA, Silvana. The News Gap in Argentina: Contextual Factors and Preferences of Journalists and the Audience. Palabra Clave [online]. 2016, vol.19, n.4, pp.1027-1047. ISSN 0122-8285.  http://dx.doi.org/10.5294/pacla.2016.19.4.4.

This investigation examines the supply and demand of news in seven places in Argentina through a quantitative content analysis of the news more prominently published on homepages and "most read" lists over a period of seven months, including the presidential campaign and the 2015 presidential inauguration. The quantitative analysis of over 5500 news shows that there is a significant and consistent gap between the preferences of journalists and consumers and a greater variability in the preferences of members of the public than in the choice of professional news producers. This paper uses these findings to reflect on the concepts of agenda-setting and monitorial citizenship.

Palabras clave : Online journalism; content analysis; news consumption; Argentina; political communication; audiences; agenda-setting.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )