SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número2Técnica cinematográfica: una economía moderna del tiempo, el cuerpo y el almaLa borradura del rostro: prácticas artísticas y el problema de la visibilidad de las víctimas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Palabra Clave

versión impresa ISSN 0122-8285

Resumen

SIGILIANO, Daiana  y  BORGES, Gabriela. Transmedia Literacy: Analyzing the Impact of The X-Files Transmedia Strategies. Palabra Clave [online]. 2019, vol.22, n.2, e2223. ISSN 0122-8285.  https://doi.org/10.5294/pacla.2019.22.2.3.

Based on the theoretical framework that transmedia literacy encourages public participation and critical understanding of fictional universes, for example, when navigating different platforms, correlating to the transmedia strategies with the main media, the interacting agent performs an attentive or polysemic reading of the fictional universe; this paper aims to analyze a number of Twitter posts made by interacting audience members of The X-Files during the launch of transmedia actions regarding the show’s 10th season. In this context, the tweets will help us to reflect on the concept of transmedia literacy and how it stimulates the public’s multilateralism. The conclusion is that transmedia action encourages learning through collaboration and critical understanding.

Palabras clave : Transmedia literacy; television; The X-Files; Twitter; interacting audience.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )