SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número2Transmedia literacy: uma análise do impacto das estratégias transmídiado Arquivo XO “menino mau” e a “menina responsável”: modelos aspiracionais e representações juvenis nas séries adolescentes espanholas índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Em processo de indexaçãoCitado por Google
  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO
  • Em processo de indexaçãoSimilares em Google

Compartilhar


Palabra Clave

versão impressa ISSN 0122-8285

Resumo

ARIAS HERRERA, Juan Carlos. Face Blurring: Artistic Practices and the Issue of the Visibility of Victims. Palabra Clave [online]. 2019, vol.22, n.2, e2224. ISSN 0122-8285.  https://doi.org/10.5294/pacla.2019.22.2.4.

This article explores one of the most common strategies to make victims of the conflict in Colombia visible: exposing their faces. Based on Georges Didi-Huberman’s concept of overexposure, the effectiveness of this strategy is questioned with respect to various blurring practices that have tried to make victims invisible. In reinterpreting the notion of blurring, it seeks to show the power of thinking of the face as a multiplicity rather than as an identity matrix when it comes to spotlighting the violence that has affected thousands of people for decades.

Palavras-chave : Victim; war victims; visualization; perception; arts; cultural exhibitions; face; erasure; collective memory.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )