SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 número2El gran rescate de la prensa española: los anticipos reintegrables durante la Primera Guerra MundialSlow journalism en Colombia: un estudio sobre las demandas de su audiencia y sus retos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Palabra Clave

versión impresa ISSN 0122-8285versión On-line ISSN 2027-534X

Resumen

MELLADO, Claudia  y  OVANDO, Auska. How Chilean Journalists Use Social Media: Digital Transformation and New Forms of Visibility and Identity Creation. Palabra Clave [online]. 2021, vol.24, n.2, e2422.  Epub 22-Jun-2021. ISSN 0122-8285.  https://doi.org/10.5294/pacla.2021.24.2.2.

Based on the content analysis of 1,400 Twitter and Instagram accounts, this study identified the social media profiles of 792 Chilean journalists from national media outlets to describe their visibility and activity levels and how they construct their identities. Our results show that although Chilean journalists have a solid digital presence, they use social media platforms differently, displaying various identity creation strategies and new journalistic roles. Our findings also address the media outlets’ influence on Chilean journalists’ profiles, level of use, and the identities emerging from their social media accounts.

Palabras clave : Journalism; journalists; social media; Twitter; Instagram; Chile.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )