SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue35Land passenger transport authorities in the conurbation context: A necessary regional vision of the activity in the exercise of competencesEconomic analysis of administrative penalties in Competition and Consumer law author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Revista Derecho del Estado

Print version ISSN 0122-9893

Abstract

LOPERA MESA, Gloria Patricia. "La parte alta del cerro es para los pequeños mineros". Sobre la vigencia del régimen minero especial para Marmato y su influencia en la construcción de territorialidad. Rev. Derecho Estado [online]. 2015, n.35, pp.101-150. ISSN 0122-9893.  https://doi.org/10.18601/01229893.n35.05.

Este artículo examina las circunstancias que motivaron la expedición de un régimen especial para las minas de Marmato a mediados del siglo XX, el cual reserva la parte alta del cerro para el ejercicio de la pequeña minería. Asimismo, explora la vigencia de dichas normas y la manera en que ellas han influido la construcción de territorialidad y el desarrollo de una forma de vida en torno al ejercicio de la pequeña minería tradicional.

Keywords : Legislación Minera; Marmato; pequeña minería; territorialidad; conflicto socioambiental.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )