SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número1Aportes del enfoque histórico cultural para la enseñanzaMejorar los esquemas de evaluación mediante procesos de colaboración índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Educación y Educadores

versión impresa ISSN 0123-1294versión On-line ISSN 2027-5358

Resumen

ESCORCIA CABALLERO, Rolando Enrique; GUTIERREZ MORENO, Alex Vlademir  y  HENRIQUEZ ALGARIN, Hermes de Jesús. Higher education, facing the social tendencies of the context. educ.educ. [online]. 2007, vol.10, n.1, pp.63-77. ISSN 0123-1294.

This article comprises important elements to reflect and discuss about the different curricular processes in higher education facing the current tendencies of contemporary society and the challenges proposed for education in a globalised, competitive, dynamic and ever-changing world. Following these principles new educative tendencies have been introduced taking into consideration some international projects: Tuning, and 6x4 UEALC and at a national level, the project of curricular modernization, the processes based on competences, the internationalization of the curriculum, curricular pertinence and the educative processes in higher education framed in an integral vision of the human being. Correspondingly, some proposals for curricular development based on competences, the role of the teacher, and the relevance of this model of education in the human development of society are presented.

Palabras clave : Higher education; social tends; curriculum; competences; Colombia.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons