SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número2Nuevas tecnologías aplicadas a la educación: una experiencia en la enseñanza de la genéticaEl aporte cultural y educativo de la Baja Edad Media índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Educación y Educadores

versión impresa ISSN 0123-1294versión On-line ISSN 2027-5358

Resumen

DELGADO, Manuel Lorenzo; SOLA MARTINEZ, Tomás  y  CACERES RECHE, Mª Pilar. Women leading managerial positions: a longitudinal study at Universidad de Granada (1990-2005) . educ.educ. [online]. 2007, vol.10, n.2, pp.177-194. ISSN 0123-1294.

The presence of women at managerial positions continues being one of the biggest challenges for this group. In this article we intend to show that situation, through a descriptive research made at Universidad de Granada , Spain , with a group of men and women who have high institutional positions as Deans, First Secretaries, or Directors. We did this work by reviewing each students group's memories at the University, from 1990 until 2005. This study includes, on one hand, a diachronical perspective, understood as the evolution of all departments and faculties at Universidad de Granada with female presence in managerial positions during the last fifteen years. On the other hand, from a synchronic perspective, this research intends to focus specifically on women's situation in managerial positions at the various Departments that compose the Faculty of Educational Science.

Palabras clave : Superior Education; Educational Management; leadership; gender studies; Universidad de Granada.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons