SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 issue1Considerations on Classroom Research: More than Being in FashionThe Scope and Limitations of a Competency-based Curriculum author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Educación y Educadores

Print version ISSN 0123-1294On-line version ISSN 2027-5358

Abstract

NIGRO, Patricia. Tres miradas sobre la televisión: docentes, padres y niños. educ.educ. [online]. 2008, vol.11, n.1, pp.55-65. ISSN 0123-1294.

El artículo de investigación que se presenta tiene como fin indagar, en los estudios teóricos y empíricos que se abordan, cómo consideran la televisión los padres, los docentes y los niños. El objetivo perseguido es comparar las tres perspectivas, para posteriormente poder continuar la investigación, con un trabajo de campo que compruebe y contraste los hallazgos teóricos. Los trabajos relevados estudian universos de distintas regiones geográficas y de diferentes grupos sociales, pero poseen fuertes coincidencias, ampliamente significativas.

Keywords : familia ; televisión; docente; educación y ocio; infancia (fuente: Tesauro de la Unesco)..

        · abstract in English | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License