SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número1Consideraciones acerca de la investigación en el aula: más allá de estar a la moda¹Alcance y límites de un currículo basado en competencias índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Educación y Educadores

versión impresa ISSN 0123-1294

Resumen

NIGRO, Patricia. Three Perspectives on Television: Teachers, Parents and Children. educ.educ. [online]. 2008, vol.11, n.1, pp.55-65. ISSN 0123-1294.

The following research article examines what parents, teachers and children think about television, based on a series of theoretical and empirical studies. The objective is to compare the three perspectives, before going on to test and compare the theoretical findings in the field. Although the studies in question focus on different geographic regions and different social groups, they reveal clear coincidences that are quite significant.

Palabras clave : Family; television; teacher; education and leisure time; childhood (source: Unesco Thesaurus)..

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons