SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número2Relación del material didáctico con la enseñanza de ciencia y tecnologíaFormación de profesores de Biología a través de la Biotecnología índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Educación y Educadores

versión impresa ISSN 0123-1294versión On-line ISSN 2027-5358

Resumen

ALDANA DE BECERRA, Gloria Marlén. Instruction in Research and Teachers' Epistemology. educ.educ. [online]. 2008, vol.11, n.2, pp.61-68. ISSN 0123-1294.

The epistemological concepts held by teachers are explored as being one of the factors associated with the teaching-learning process, particularly with respect to instruction in research. The focus of the analysis is on modern and postmodern science. The modern concepts pertain to traditional teaching based on positivism; the postmodern concepts, to constructivist orientations. It is essential that instruction in research be consistent with the new teaching-learning models and with actual needs in terms of the production of knowledge. The idea is to make it possible to train the kinds of researchers and users of research that are required in today's society.

Palabras clave : Researcher training; teacher; teaching; research; epistemology.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons