SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número2El escrito científico en la universidad: propuesta de estrategias pedagógicasCriterios para análisis comparativo de modelos y diseños educativos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Educación y Educadores

versión impresa ISSN 0123-1294versión On-line ISSN 2027-5358

Resumen

RODRIGUEZ-SEDANO, Alfredo  y  SOTES-ELIZALDE, María Ángeles. Integration, Family and Solidarity: Paths for Intervention in Social Education and Learning. educ.educ. [online]. 2008, vol.11, n.2, pp.121-137. ISSN 0123-1294.

Intervention in social education and learning is often approached from the perspective of the models. The purpose of this article is to discuss the need to form a personal criterion on the part of those who are responsible for direct action to improve intervention in social education and learning. To do so, it is appropriate to begin with what is regarded as a comprehensive or integral perspective on social learning and education, before focusing on integration, family and solidarity as the paths for intervention in social education and learning, without overlooking the specific techniques for intervention within the scope of those disciplines.

Palabras clave : Social education and learning; family; social education; solidarity; education research.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons