SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número2Nuevos modos de interacción educativa: análisis lingüístico de un foro virtual índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Educación y Educadores

versión impresa ISSN 0123-1294versión On-line ISSN 2027-5358

Resumen

KLIMENKO, Olena  y  ALVARES, José Luis. Learn How I Learn: Metacognitive Teaching Strategies. educ.educ. [online]. 2009, vol.12, n.2, pp.11-28. ISSN 0123-1294.

The article reflects on the teaching and learning processes in contemporary schooling, where the priority is on furthering autonomous, self-regulated and continuous learning that allows one to navigate the large quantity of available information and to convert it into knowledge. The "explicitation" and application of cognitive and metacognitive strategies enables students to acquire the tools they need to foster autonomous learning. The role of the teacher in supporting this process is one of a mediator and guide.

Palabras clave : Learning process; cognition; self-learning; educational method; teaching method.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons