SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número3Adaptación de la Escala Atribucional de Motivación de Logro de Manassero y VázquezEstrategias de aprendizaje en estudiantes universitarios. Un aporte a la construcción del Espacio Europeo de Educación Superior índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Educación y Educadores

versión impresa ISSN 0123-1294versión On-line ISSN 2027-5358

Resumen

BUITRAGO-PENA, María del Pilar; GUEVARA-JIMENEZ, Mónica  y  CABRERA-CIFUENTES, Karol Andrea. Social Representations of Gender and Punishment and their Influence in Disciplining Offspring. educ.educ. [online]. 2009, vol.12, n.3, pp.53-71. ISSN 0123-1294.

The purpose of this qualitative study is to contribute to an understanding of the social representations (SR) of punishment and gender found in adults concerning the corrective measures taken with boys and girls. Case studies constituted the method, and semi-structured interviews were used to collect the data. A comparison of the information provided by the selected families (nuclear, female or male single-parent) led to the conclusion that the process of RS construction is rooted in forms of parenting with regard to beliefs, standards, practices and styles, and these representations have an important impact on the differences in corrective measures used with offspring.

Palabras clave : family; family education; punishment; child development; gender.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons