SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número1El emprendimiento y el bien común: ¿competencias complementarias o excluyentes?Aprendizaje centrado en el trabajo independiente índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Educación y Educadores

versión impresa ISSN 0123-1294versión On-line ISSN 2027-5358

Resumen

ZAPATA J, Carlos Mario; GOMEZ A, María Clara  y  ROJAS L, Miguel David. Modeling teacher-student confidence in college teaching. educ.educ. [online]. 2010, vol.13, n.1, pp.77-90. ISSN 0123-1294.

The problem posed by a lack of representation of the factors involved in the confidence college teachers inspire in their students is addressed in this article. The objective is to represent that bond of confidence, based on its intervening factors. A qualitative method was used, with information gathered through teacher assessment surveys at several institutions to determine the factors that have the most impact on building confidence in teachers. The conclusion is that course content, command of the subject and communication skills are the factors that contribute the most to this relationship.

Palabras clave : College teaching; college teachers; professor-student relationship; interactive education process; higher education.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons