SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número2Factores asociados a la calidad en las facultades de Derecho de alto rendimiento académico en ColombiaDiagnóstico de dificultades de la evaluación del aprendizaje en la universidad: un caso particular en Chile índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Educación y Educadores

versión impresa ISSN 0123-1294versión On-line ISSN 2027-5358

Resumen

DIAZ-RIOS, Claudia Milena  y  CELIS-GIRALDO, Jorge Enrique. Unwanted Effects of Job Training in Secondary Education in Colombia. educ.educ. [online]. 2010, vol.13, n.2, pp.199-216. ISSN 0123-1294.

Public secondary education in Colombia is going from the detrimental extreme of limiting itself to serving as a bridge for higher education to an opposite and equally negative pole: that of providing training for low-skilled jobs or aptitudes for "self-employment," but without the instruction students require to get started. These trends are aggravating inequality in education, based on socio-economic origin. Although job training of this type may have some impact on broadening job opportunities, which has yet to be measured, it limits young people's professional and economic development. A more in-depth assessment of these training programs is warranted, particularly one that goes beyond the criterion of coverage as a factor of relevance.

Palabras clave : Job training; secondary education; development of job skills; technical education; Colombia.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons